Brev:
Trænger meget til at sove
28. juli 2008
Alder:
11 mdr.
Trænger meget til at sove
Hej Helen,
Jeg har en datter på 11 mdr. så har sovet rigtig skidt siden den 5 april. Det var den første gang hvor hun blev passet hjemme af mine forældre. Jeg ved ikke hvorfor det lige er den dag, men der vente det hele. Normalt ville hun kunne vågne en gang om natten, men sådan er det ikke mere.
Hun bliver lagt mellem 7 og 8 ca om aften, alt efter hvordan hun sover til eftermiddag. Så starter hun med at vågne tit efter en time og skriger helt vildt. Hun er faktisk ikke vågen, men skriger bare. Så tager vi hende op og for det meste hjælper det alt holde hende i 1-3 min og så kan vi lægge hende ned igen og hun sover. Det kan hun så gøre 2 til 3 gange i løbet af aften og så begynder hun hun at sove 2-3 timer ad gange og det er det.
For det meste vågner hun med de skrig og vi kan lægge hende hurtigt igen. Andre gange må jeg tage hende med over i seng for at hun bliver rolig og så sover hun også gerne længere intervaller. Det er især hvis det kniber at sove og jeg er meget træt, så tager jeg hende med over i vores seng.
Jeg er lige holdt op med amme hende helt. Hun har i 3 uger ikke fået til aften inden seng. Hun er så blevet ammet en gang i løbet af natten for at få ro på hende, men det hjælper ikke mere, så nu er jeg stoppet helt.
Hun har ikke ville tage sut overhovedet, er dog begyndt lidt. Sutflaske har hun heller ikke ville tage, men de sidste 3 dage har jeg så prøvet igen at give hende flaske med vælling, så hun får lidt mere væske, da hun ikke er god til at drikke om dagen. Den har hun taget og det virker som om hun trives med det, men det ændre ikke på hendes soverytme..... det havde vi ellers håbet på. Vi har vendt hende om i sengen, købt natlys til hende, men heller ikke det hjælper, så nu er vi rendt tør for ideer. Har du nogle gode ide'er til hvordan vi kan få hende til at sove bedre om natten.
Det skal lige til sidst siges at hun den sidste uge er begyndt at sove bedre til formiddag, der tager hun 1 1/2 til 2 timer og det samme om eftermiddag, men kun hvis hun bliver lagt ved halv 3 - 3 tiden ellers sover hun ikke lang tid. Før dette sov hun kun en halv time til 45 min, men det er så blevet bedre.
Hun er normalt også en glad og tilfreds pige
Håber du kan hjælpe os, da vi trænger meget til at sove....
Med venlig hilsen
Anja