Brev:
Mad , opdragelse og spise med ske
28. juli 2008
Alder:
11 mdr.
Mad , opdragelse og spise med ske
Hej Helen
Så er David blevet 11 måneder. Det går bare stærkt. Han spiser rigtig fint med fingrene. Har helt styr på det der pincetgreb. Men jeg er lidt i tvivl om, hvornår han skal lære at spise med ske. Han får nogle gange en ske i hånden og den sidder han så og banker i bordet med, men han er slet ikke interesseret i at putte den i munden.
Vi må stadig gerne made ham når det er mos og grød. Skal vi bare blive ved, til han ikke vil mere?
En anden ting er, at når han ikke er så sulten smider han maden på gulvet og sidder så og ser ud over kan på højstolen ned på det. Når han så får at vide, det må han ikke, tager han endnu en bid, ser os i øjnene og smider den så på gulvet. Så provokerende!!!
Hvordan får vi ham til at forstå, at han skal lade være. Eller er det bare en periode. Jeg kan jo se, alt andet også skal på gulvet.
Han bliver selvfølgelig ked af det, hvis vi hæver stemmen.
Venlig hilsen Inge