Brev:
Ingen mælk?
22. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Ingen mælk?
Hej
Jeg har en søn på 12 uger som er blevet ammet fuldt ud indtil for et par dage siden, de sidste 14 dage har været ret hårde, og det er tydeligt, at det er fordi jeg ikke har nok mælk til ham.
Det skal lige siges at han er utrolig aktiv og har kunnet holde sit hoved fra dag et og at han nu ligger og triller frem og tilbage og vil hellere stå op end ligge ned.
Nu har jeg læst mange af de svar du har givet de andre og der er meget man selv kan gøre. Jeg syntes dog at jeg har prøvet alt og lige meget hjælper det, jeg malker og malker men intet kommer der ud. Når han spiser ved mig, gør han det kun i 5 minutter virker han utilfreds og sulten. Har jeg simpelthen ikke noget mælk? Eller producerer jeg ikke nok til at kan kan blive mæt når han er så aktiv som han er?
Så nu har jeg givet ham et par flasker de sidste par dage, håber dog at få amningen igang igen, selvom det ikke virker sådan.
1 gang han fik flaske drak han 200 ml. på en gang og 1 1/2 time senere ammede jeg ham inden han skulle sove.
Skal jeg blive ved at lægge ham til og så malke indimellem?
Hvor mange ml. skal han ca. ha om dagen?
Håber på et hurtigt svar, da jeg virkelige er ved at stresse op nu.
HJÆLP!
Med venlig hilsen
Annika