Brev:
Hjælp til madplan
1. august 2008
Alder:
10 mdr.
Hjælp til madplan
Hej Helen
Jeg kunne godt tænke mig at høre din mening om min datter Julies madplan, og høre om du har nogle forslag til ændringer.
Julie er en aktiv og glad pige, og hun fylder 11 måneder om en uges tid. Hun starter i vuggestue på mandag, og er lige begyndt at kravle for 1½ uge siden.
Hendes plan for dagen ser således ud:
kl. 6:30 - står op og spiser en skål yoghurt med havregryn
kl. 8:15 - spiser lidt brød med smør
kl. 9:00 - sover til ca. 10:30
kl. 11:00 - ½ skive bondebrød med forskelligt pålæg (makrelguf, rognguf, kødpølse, leverpostej) lidt frugt og evt. agurk
kl. 13:45 - ½ bolle eller andet brød med smør og marmelade, frugt, figenstang el. ostehapser el. nogen gange lidt frugtgrød med mælk.
kl. 14:15: sover til ca. 16:00
kl. 17:45 - aftensmad som os
kl. 20:00 - 210 ml. MME, puttes og sover hele natten.
Hun kan ikke lide grød, og har ikke kunnet det på noget tidspunkt, så det har vi valgt at stoppe helt med.
Hun er rigtig glad for frugtgrød med mælk, kan vi give hende lidt af det inden aftensmaden, eller hvad er dit forslag?
Pt. spiser hun ikke så meget til aftensmad, men resten af dagen er der ingen problemer. Hun er rigtig glad for at få maden på en gaffel, og vil også gerne spise med fingrene, men interessen daler når det er aftensmad, som vi skal give hende på en ske. Mit spørgsmål er nu, om hun får nok mad? Hun er 75 cm. og vejer 8,9 kg.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Sussie