Brev:
Mad/Mængde?
24. marts 2004
Alder:
10 mdr.
Mad/Mængde?
Jeg har en søn på 10 mdr. som har mistet appetitten på det sidste.
Hvor mange ml. mad, mælk, vælling og grød han ca. skal have sammenlagt i døgnet? Da han var mindre, sagde sundhedsplejersken at tommelfingerreglen er 1/6 af barnets kropsvægt - men den regel passer vist ikke mere?
Jeg er meget usikker på, om han får fór lidt - for blot 3 uger siden spiste han mellem 400 og 600 gram mere i døgnet. Er denne nedadgående appetit normal?