Brev:
Hvor meget mme
7. august 2008
Alder:
8 mdr.
Hvor meget mme
Hej Helen!
Dette er første gang at jeg bruger siden. Er lige flyttet og har ikke fået ny sundhedsplejske endnu.
Jeg skriver ang hvor meget mme jeg må give min datter på 8.5 mdr.
Pt for hun 3 flasker om dagen a 200 ml og jeg har på fornemmelsen, at hun sagtens kunne spise mere.
En dag ser typisk, nogenlunde sådan ud( hendes dagsrytme er meget ustabil , men hun sover igennem om natten)
Vågner ca kl 6
kl 6.30 2ooml mme.
kl 8.00 1 portion havregrød, vand af kop
kl 8.30-9 sover ca 2 timer( svinger meget)
kl 11.30 ½-1 rugbrød m pålæg, lidt frugt, vand af kop
kl 13.30 200 ml mme
kl 14-14.30 sover1-2 timer
kl 15 evt lidt frugt
kl 18 kartofler m grønsager kød (fisk, svin, okse og kylling), vand af kop
kl 19.30-20 200 ml mme.
kl20-21 sover
jeg har prøvet at snige et ekstra grød-måltid ind om eftermiddagen, men hun er ikke sulten, derfor for hun bare lidt frugt. Hun sover som sagt meget ureglmæssigt om dagen , det svinge mellem 2-5 timer og 2-3 gange. Er det ok at jeg lader hende styrer sin sovetid selv?? Jeg har et helt års barsel, så der er stadivæk god tid til at hun starter i dagpleje.
Jeg syntes rytmen fungere fint for os, men er blevet lidt usikker, da dem jeg kender med børn på samme alder, kun giver 1-2 flasker om dagen og en er helt stoppet.
Med venlig hilsen
Lisa