Brev:
Forberedelse til barn nr. 2
7. august 2008
Alder:
23 mdr.
Forberedelse til barn nr. 2
Hej Helen..
Egentlig at det bare et tillægs spørgsmål til noget jeg før har hørt dig om :)
Niklas bliver storebror til oktober, og han bliver selv 2 år i midt september... så han er jo slet ikke klar over hvad det vil sige og hvad der skal ske...
Jeg har 7-9-13 sluppet for diverse skavanker i min graviditet, så pt har han intet mærket til at der er noget undervejs..
Vi har, som du skrev til os før, ikke snakket med ham om det, da han ikke ved hvad det vil sige endnu... men du nævnte noget omkring bøger vi kunne læse med ham når vi når lige lidt længere hen..
Kan du anbefale nogen specielt ?
Han er rigtig godt med rent sprogmæssigt, og sætter ofte en 3-4 ord sammen...og elsker at fortælle hvad han oplever til andre..
Han har længe defineret en baby som et barn der er en del mindre end ham selv..vi går til babysvømning der ser han tit spædbørn... Han virker meget fascineret af dem, og umiddelbart meget forsigtig når han får lov at ae dem på hovedet.. men derfra er der jo langt når sådan en lille fredsforstyrrer flytter hjem permanent :)
Min største bekymring nu er min egen følelse af at jeg "må svigte ham" fordi der jo vil være en mere...den er lidt svær fordi han jo har været center for vores verden de sidste 2 år... men jeg håber jo det vil vise sig at være ubegrundet :S
Vi er godt klar over, at der jo vil komme noget jalousi i en eller anden form... men er forberedt på at give ham udelt opmærksomhed.. både mor og far hver for sig men også sammen.. vi har et ret godt netværk og kan snildt både få aflastning i huset, få den mindste afsat i et par timer, plus de selvfølgelig står i kø for at forkæle Niklas..og han elsker at være på besøg hos alle 4 sæt bedsteforældre :)
Anyway..håber du har et par tips :)
Ha en god dag
Rikke