Brev:
Hvordan med sengetid?
24. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Hvordan med sengetid?
Hejsa
Jeg har en søn på 3 måneder, og jeg har hørt så meget om, at det er nu, man skal grundlægge putteritualer, lægge baby i seng tidligere osv.
Egentlig synes jeg, at det fungerer fint, som vi gør det lige nu - men hvornår skal jeg begynde at ændre på det?
Vores søn er ammebarn. Han har, siden han var 5 uger gammel "sovet igennem" om natten, forstået på den måde, at han kommer i seng samtidig med os ved 22.30-23 tiden om aftenen og sover så uafbrudt til k. 06.30-7.00 om morgenen. Ikke nogen natamning her.
Han er så vågen i 1½-2 timer om morgenen, snupper en lille lur på max. en time om formiddagen - sover 3-4 timer i barnevognen ude til middag og tager 1 eller 2 smålure af max. 1 time derefter og indtil han kommer i seng.
Han er generelt glad, interesseret i sin omverden, legetøj, egen hænder og os, spiser godt og trives på alle måder. Han er 64 cm lang og vejer 7.750g.
Som det fungerer nu, er jeg egentlig ikke ude efter at lave om på noget med det samme - men hvornår skal vi mon begynde at lægge ham i seng lidt tidligere - dvs. hvornår har han brug for mere sammenhængende nattesøvn?
Lisbeth