Brev:
6 mdr og træt af skemad
24. marts 2004
Alder:
6 mdr.
6 mdr og træt af skemad
Hej Netsundhedsplejerske!
Håber du endnu engang kan hjælpe. Jeg har godt nok læst dine svar til andre, om emnet, men fandt ikke helt svar.
Min datter har fået skemad fra hun var 4 mdr (fordi hun var/er lille af vægt), og har altid været god, villig og hurtig til at spise.
Nu er hun desværre begyndt ikke at ville have ret meget, hun spiser måske kun ca 1/3 af den portion grød/mos hun før ville have. Hun får grød morgen og aften + grøntsagsmos til middag. (flaske eftermiddag + nat + ved behov, evt efter skemad)
Min amning er faktisk slut nu, nogle nætter får hun en lille tår, men ellers afviser hun mig. Den mængde erstatning/vælling hun får er ca 350-450 ml + den, før beskrevene, smule grød/mos.
Hun er ikke syg, hun virker som hun plejer, men hun slutter altid et måltid af med at græde - selvom jeg ikke kan lokke mere i hende. Det er både nye retter som gamle ynglingsretter hun kun tager lidt af.
Hvad skal jeg gøre? Hun kan jo ikke rigtigt tygge endnu, og hun skal vel ikke leve af flasken, så hun skal vel spise skemad?
Håber du kan hjælpe
Venlig hilsen
Michala