Brev:
Sover lidt om dagen - 8 mdr.
9. august 2008
Alder:
8 mdr.
Sover lidt om dagen - 8 mdr.
Kære Helen.
Min søn er nu lidt over otte måneder. Han trives rigtig godt, kravler næsten (står i hvert fald og rokker frem og tilbage), kan sætte sig op fra liggende stilling og er i det hele taget yderst aktiv :-) Han er i strålende humør hele dagen.
Det der dog bekymrer mig lidt er hans manglende behov for søvn. Om formiddagen sover han mellem 1/2- 1 1/2 time og om eftermiddagen max. 1 time. Så på en god dag når han op på 2 timer. Jeg vil naturligvis gerne at han sover lidt længere, da jeg jo kan læse mig frem til, at de har godt af at sove mere. Men hvad skal jeg gøre..? Du kan se hans dagsplan her:
02-04: Ammer
07: vågner og ligger og leger i vores seng
07.30: Øllebrød og kop af vand
09-09.30: Ammer, hvorefter han tager en lur af meget svingende varighed
12:00 Frokost. Bondebrød m. forskelligt pålæg og grøntsagsmos samt vand af kop
13:30 Ammer
14:00 Middagslur (max. 1 time)
15:30 Cultura m. frugtmos, frisk frugt og vand af kop (er ved at øve os på at spise boller...)
18:00 Grøntsagsmos med kød eller fisk (stadig blendet). Får også små stykker af vores mad. Frugtmos til dessert
19:30 Ammer og puttes (sover som regel kl. 20)
Jeg ammer stadig fire gange om dagen - jeg tror, at min mælkeproduktion er gået ned - derfor er jeg ikke gået ned til 3 gange (han nægter at tage flaske, så MME er udelukket).
Skal jeg blot acceptere, at han ikke har brug for så meget søvn i løbet af dagen? Jeg har prøvet at "trække" tiden for at køre ham ekstra træt - dog uden held. Det er jo ikke fordi, han er pylret eller virker træt.
Jeg håber, at du kan hjælpe mig lidt på vej...:-)
Hilsen mor