Svar: Sover lidt om dagen - 8 mdr.
9. august 2008
Alder:
8 mdr.
Kære Mor
Jeg synes det lyder som om at din dreng stortrives på alle måde og planen for dagen du har sendt er rigtig fin. Det er helt okay at bibeholde amning 4 gange dagligt lidt endnu, så du sikrer ham hans mælkeindtag, han spiser jo tilsyneladende godt ved siden af dette og lyder således ikke til at mangle noget.
Det er rigtigt at din dreng sover kortvarigt i løbet af dagen, sammenlagt 1½-2 timer, men det er helt okay. Han er i en meget aktiv alder, der skal ske noget og han har simpelthen ikke roen på sig og har ikke behovet lidt i øjeblikket - han vil hellere følge med i verden og det er helt okay:o)
Tilgengæld lyder han jo så til at sove godt i løbet af natten. Han sover her ofte ca 11 timer fra kl. 20 til 07 og det er rigtig fint. Sammenlagt sover han altså ca 13 timer i døgnet, lidt mindre end gennemsnittet men helt okay. Han er jo glad, udvikler sig godt og du må derfor tro på at han selv regulerer sit behov.
Du skal ikke være urolig, det lyder som om han stortrives på alle fronter:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske