Brev:
Vil ikke drikke mme - 6 mdr.
10. august 2008
Alder:
6 mdr.
Vil ikke drikke mme - 6 mdr.
Kære Helen
Da jeg bor i udlandet har jeg haft stor glæde i at læse dine svar til andre, men nu må jeg selv på banen med et spørgsmål.
Jeg har en dreng på 6 måneder. I ca. en måned har jeg forsøgt at få ham til at drikke mme, da jeg snart skal starte med at arbejde igen, men han vil bare ikke.
Jeg har skiftet flasken ud med en kop med latextud. I de sidste 14 dage har han drukket vand af denne med stor iver og begejstring. Så snart jeg skifter vandet ud med mme vil han bare ikke. Han nægter at synke og lader det bare løbe ud af munden mens han i protest drejer hovedet. Det er lige meget om det er mig eller hans far som prøver og det er lige meget om det er det ene eller andet mærke mme eller vælling.
Han drikker højest 30 ml som bliver smuglet ind under protest. Jeg ammer ham normalt ikke i stedet når han ikke drikker sin mme da jeg er bange for at han skal tro at hvis han bare afviser den får han den rigtige vare i stedet. Det sker selvfølgelig at han er blevet for træt og umulig og derfor får bryst for at blive beroliget – Nemt og bekvemt men til stor irritation for hans far som jo ikke har en joker i brystet.
Hans plan ser ca. sådan ud:
6:00 Ammes
9:00 Grød med frugt og vand
11:00 Tilbyder ham mme før han skal sove, men han drikker det ikke
13:00 Grønsagsmos og vand
15:00 Tilbyder ham mme men han drikker det ikke. Hvis han er ved hans far får han som regel lidt frugtmos for at blive mæt. Når han er hos mig bliver han af og til ammet for at falde til ro men kun når han er umulig og ligefrem ”beder” om det (Denne løsning falder dog væk når jeg om 14 dage starter med at arbejde)
17:00 Grønsagsmos og vand
19:00 Grød med grønsagsmos, frugt og vand + brød el. agurk til at tygge i
20:30 Ammes – Sover
24:30 Ammes ganske kort
03:30 Ammes
Jeg er bange for at han ikke får nok mælk. I grøden han får to gange dagligt skal der tilsættes tre skefulde mme – dette tæller vel også som mælkeindtag?
Får han nok mælk og hvis ikke – hvad gør jeg så?
Hvordan får jeg ham til at drikke mme?
Jeg vil gerne i nærmeste fremtid skære yderligere ned på amningen - men hvordan? Det går jo ikke at han ikke får sin mælk. Jeg ser det ikke som en løsning at pumpe mælk ud til ham – det har jeg simpelthen ikke overskud til og de gange jeg har forsøgt det vil han alligevel ikke drikke det.
Det vil være dejligt hvis du kunne give mig et par gode råd! På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Pernille