Brev:
Store soveproblemer - 7 år, 3 mdr.
10. august 2008
Alder:
7 år, 3 mdr.
Store soveproblemer - 7 år, 3 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en forespørgsel vedr. min store piges søvn. Vi har mange problemer med, at når hun er gået i seng og har sovet et sted mellem 1 og 2 timer, kommer hun pludseligt løbende gennem huset i fuld fart og ud af dørene, hvis ikke vi når at stoppe hende. Så følger vi hende grædende på toilettet og i seng, mens hun har alverdens protester.
Vi kan overhovedet ikke komme i kontakt med hende mens alt dette står på. Hun græder og bliver hysterisk og snakker om alt og ingenting, fuldstændigt sort snak, men det er ting som vi bare ikke kan få hende til at forstå, at det ikke har nogen steder hjemme. Eksempelvis siger hun ting som: hvornår skal vi hjem, eller tag den der væk. Der er mange andre ting. Hun har åbne øjne er dybt ulykkelig mens det hele står på og græder.
Når jeg så bliver ved med at sige til hende at hun skal lægge sig til at sove, så bliver hun ved at sætte sig op og snakke om andre uvedkommende ting, stadig helt ude af sig selv over at jeg ikke ”forstår” hende. Det kan tage alt mellem 5 min og 1 time at få hende til at falde til ro og sove igen. Under disse lange diskussioner når vi som regel at blive meget uvenner og vi bliver dybt frustrerede over at vi ikke kan komme i kontakt med hende og få hende til at lægge sig til at sove igen.
Nogle gange starter vi så forfra igen efter et par timer. Det kan stå på op til 3 gange på en nat, hvor hun mange gange får vækket lillesøster når hun råber i hysteri, så det er jo ret udmattende!
Nogle gange kan hun intet huske om morgenen hvis vi spørger ind til hvad det skyldtes, andre gange kan hun godt huske at vi er blevet uvenner, men ikke hvad det drejer sig om.
Vi er efterhånden ret frustrerede og håber at du har et forslag til hvordan vi kommer ud af dette meget udmattende problem!
Med venlig hilsen