Brev:
Vil ikke have flaske - 7 mdr.
11. august 2008
Alder:
7 mdr.
Vil ikke have flaske - 7 mdr.
Hej Helen!
Tak for dit svar - det var MEGET brugbart og lige til at gå til - vi har været på ferie, men vi er nu startet med den nye plan.
Har lige et par tillægsspørgsmål...
Jeg har nu droppet amningen (ammer kun tidligt morgen og aften/nat). Men han nægter simpelthen at tage flasken om eftermiddagen - han har højst taget 40-50 ml, men de fleste gange skriger og vrider han sig så snart han ser flasken og skubber den væk når den nærmer sig. Det gælder både hvis det er far eller mor der giver flasken.
Jeg har puttet sukker i MME, så den var sødere - det hjalp den første dag. Hvis jeg tilbyder bryst i stedet for, så vil han heller ikke have det. Vi plejede at give ham vælling inden putning, men nu ammer jeg ham, da brysterne jo er temmelig hårde efter ikke at have ammet siden kl. 5. Det resultere jo så i at han nu slet ikke får flasken, hvilket jeg jo egentlig var ret glad for - hvis han nu skal passes en dag. Er der noget vi kan gøre?
Vi har droppet powernappen om eftermiddagen og det er gået rimelig godt.
Jeg har også de sidste dage droppet at give ham både grød og mos efter middagsluren, for ellers vil han heller ikke ammes.
Jeg "tør" ikke rigtig putte ham allerede kl. 19.30-20.00 - han viser faktisk træthedstegn, men jeg prøver altid at strække den lidt længere, fordi jeg er bange for at han bare vil stå op kl. 5. Han har de sidste 3 nætter kun sovet 9-9,5 time. Sov mellem 20.45 -21.15 og vågnede helt ved 6 tiden. Men hvad er din erfaring - hvis jeg putter ham tidligere, vil han så alligevel sove længere? Han har sovet 3 timer i løbet af dagen, dvs kun 12-12,5 time ialt (mod ca 14 tidligere).
På forhånd tak
Christina