Brev:
Opdragelse - spisesituation
11. august 2008
Alder:
2 år, 2 mdr.
Opdragelse - spisesituation
Hej Helen
Nu måtte jeg simpelthen bare skrive til dig!
Vi har i flere måneder haft en pige som man nok kan sige er kommet i trodsalderen:-) Hun er en meget viljestærk pige som bliver meget hysterisk hvis ikke hun får sin vilje! Vores store problem er ved måltiderne. Hun smider maden på gulvet og kyler mælken bagover. Det er virkelig irriterende.
Vi har forsøgt alt. At sige nej, du må ikke kaste maden på gulvet på en rolig måde, få hende til selv at samle det op og putte det i skraldespanden, forklare hende at hvis ikke hun vil have mere at spise, så skal hun bare sige tak for mad og stille det væk! (hun siger dog tak for mad efter hun har smidt det på gulvet:-) !
Vi har endda i vores frustration skældt hende meget ud og sendt hende væk fra bordet. Jeg er så ked af det når jeg skal råbe af hende. Jeg har slet ikke lyst til at være sådan en mor, men man kan bare blive drevet til det når budskabet bare ikke vil trænge ind!
Hun er også begyndt at skubbe og slå de andre børn i dagplejen og når vi siger nej det må du ikke, de bliver kede af det, gentager hun bare hvad vi siger. De andre gør det også, men hun er den der er værst.
Det er ligesom om at hun ikke kan forstå hvorfor det er så slemt både at slå og smide maden på gulvet. Hvad mon der går igennem hovedet på hende? Og kan hun ikke forstå skæld ud i den alder? Hvordan er det bedst at reagere på sådan nogle ting og er det bare tålmodighed det drejer sig om?
Mange hilsner
en desperat mor:-)