Brev:
Opdragelse - pilfinger
11. august 2008
Alder:
16 mdr.
Opdragelse - pilfinger
Hej Helen
Mikkel trives fint og går til dagligt i dagpleje som han er rigtig glad for. Sover som regel én middagslur på ca. 2 timer. Nogle dage har han dog stadig brug for en lille lur om formiddagen også. Han spiser rigtig godt og er en rigtig glad dreng.
Jeg har lige et par ting jeg vil spørge dig om:
Når Mikkel spiser, hvilket han efterhånden er god til selv både med fingre og ske/gaffel bliver han sommetider rigtig streng til at kaste med maden. Han spiser en bid og smider så den næste på gulvet. Jeg kan se at kan kigger på os for at se vores reaktion.
Mit spørgsmål til dette er om han kan forstå hvis man skælder ud eller om man skal lade som ingenting for at han ikke skal synes det er spændende?? Er lidt i tvivl om hvad han med den nuværende alder forstår.
Det samme spørgsmål gør sig gældende når han går rundt i vores hus. Han piller ved ALT han kan komme til. Åbner skuffer og skabe og hiver indholdet ud på gulvet. Hiver i gardiner og blomster m.m. Det er ved at være MEGET trættende at rende efter ham konstant. Det vi gør nu er, at sige nej og så vise ham hen til noget legetøj istedet. Er det det rigtige at gøre? eller er der andre gode forslag? mangler han aktivering når han er så meget en pillefinger?? Altså igen hvad forstår han i den alder ??
Glæder mig til dit svar
Med venlig hilsen
Mikkels mor