Brev:
Tygge-teknik og lidt inspiration til fysiske lege
11. august 2008
Alder:
7 mdr.
Tygge-teknik og lidt inspiration til fysiske lege
Kære Helen
Vores datter, der lige er blevet 7 mdr, har de sidste 2 måneder været godt i gang med ske-maden. Hun får nu grød morgen og eftermiddag og mos middag og aften. Hun elsker at smage på vores mad og foretrækker klart mad, der smager af noget. Hun er altså ikke kræsen, men det er som om, hun slet ikke evner og heller ikke har lyst til at spise mad med klumper i.
Jeg er helt med på, at maden jo skal gøres grovere nu, men fx kan et lille stykke hakket oksekød blive inde i munden i evigheder, og så ender det med, at hun mister tålmodigheden og lysten til at spise videre. Hun har ingen tænder endnu, men det har vel ikke så meget med "tyggeteknik" at gøre.
I øvrigt sutter og smager hun gerne på alt, hvad hun selv kan sidde med i hånden, men alt hvad hun får bidt af, kommer som regel ud af munden igen efter at det er blevet flyttet rundt i munden med tungen mange mange gange. Hvordan kommer vi i gang med den lidt mere grove mad?
Og så har hun dejligt meget krudt i bagdelen. Kravler ikke, men vil gerne rejse sig op ved alting og har så småt lært at komme fra mave til siddende stilling, hvilket selvfølgelig ikke ligefrem gør det nemmere at få hende til at blive liggende og dermed lære at kravle :o) Men det skal nu nok komme, jeg vil såmænd bare høre, om du har nogle ideer til fysiske lege, så vi kan få brændt noget af alt det krudt af inden sengetid.
Kærlig hilsen - og tak
Mor til to