Brev:
Luft i maven i forbindelse med amning
24. marts 2004
Alder:
2 mdr.
Luft i maven i forbindelse med amning
Jeg har en søn på 2 måneder, der lider meget af luft i maven.
Det kommer næsten altid, når han har suttet på brystet i 5 minutter, og så skriger han og spjætter med benene, han kan først spise igen når han næsten er faldet i søvn, og så spiser han i 20-30 minutter.
Jeg er bare blevet lidt i tvivl om det er luft i maven eller hvad? Om natten er der ikke noget problem, der spiser han bare og så sover vi videre.
Det er virkelig anstrengende at det skal tage så langt tid før han kan spise, og han er jo så sulten men kan ikke spise fordi det gør ondt. Vi har prøvet zoneterapi og mylicon dråber, men det hjalp ikke. Han har som regel ikke ondt når han er vågen, der er han glad og tilfreds, men når han starter med at spise så starter mave problemet efter 5 minutter.
Har du nogle gode råd?
Hilsen Caroline