Brev:
Mad, søvn og vuggestue
12. august 2008
Alder:
11 mdr.
Mad, søvn og vuggestue
Hej.
Jeg er usikker på om min datter får nok mælk og om hendes kost er ok generelt set. Hun er 11 mdr, ca. 80 cm og ca. 10,5 kg.
Yderligere skal hun starte i vuggestue og skal måske trappes ned til kun at sove én gang dagligt.
Vil du kommentere og/eller give dit bud på om/hvad jeg bør gøre noget anderledes?
Jeg kunne også godt tænke mig inspiration til aftensmad til børn i den alder... Hun spiser så tidligt at vi ikke når at lave mad til os selv. For det meste får hun kartofler, gulerødder, broccoli og fisk/kød i forskellige varianter. Ellers får hun nogle gange mad fra glas. Er det ok?
Sådan ser hendes rutiner ud.
07.00 Morgenmad - havregrød
09.30 Lur (ca 1 time)
10.30 Frokost - brød/havregrynsbolle med pålæg, vand og frugt
13.30 Fuldkornsgrød
15.30 Frugt
17.00 Aftensmad
18.30 ca. 200ml NAN2
19.00 Sengetid
Ifølge de papirer vi har fået fra vuggestuen spiser de hovedmåltider kl 09.30 og kl. 14.00. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tilvænne hende til disse rutiner. Hun starter i vuggestue den 25. aug.
Hvordan mener du jeg bør forholde mig?
På forhånd tak.
Louise