Brev:
Vi er kørt af sporet, hjælp
12. august 2008
Alder:
5 år
Vi er kørt af sporet, hjælp
Kære Helen.
Så er det vores tur til, at få lidt tanker og redskaber til, at komme ud af vores onde cirkel.
Det handler om vores søn Lasse på 5 år, der får enormt meget skældud og jeg har helt ondt i maven over, at jeg råber ad ham, han kan køre mig helt af sporet.
Han har altid været en meget aktiv dreng, men kan sagtens sidde stille og koncentrere sig eller fordybe sig i leg, men nu bliver han mere og mere urolig og flakkende. Jeg er helt sikker på det bunder i for meget skældud og råberi.
Han hører overhovedet ikke efter og griner bare når jeg taler til ham. Lige meget hvad jeg skal fortælle til ham, kigger han den anden vej, eller bliver urolig. Han er lige pt en meget urolig og ked af det dreng, som virker meget vred. Vi prøver og prøver, at snakke med ham, men han virker helt ligeglad.
Han kan være meget kontakt søgende og når man så sidder og hygger med ham, så kan han pludselig ændre helt adfærd og slå en.
Jeg tror også han er jaloux på sin lillesøster på 20 mdr, der bare altid er glad og tilfreds, hun kræver virkelig ingenting, så efterhånden drejer alt sig om Lasse og hans humør.
Vi har i denne weekend besluttet os for, at man aldrig mere må råbe hjemme ved os, det har allerede båret frugt, vi tager ham væk fra de ”dumme” situationer og taler med stille med ham om rigtigt og forkert.
En helt uacceptabel episode forleden.
Lasse gynger sin søster, der falder af, han trøster hende til hun bliver glad igen, hvorefter han tager den store gummidækgynge og smasker lige i hovedet på hende???? Hvad sker der der?
Vi synes vi gør hvad vi kan for at tilgodese begge børn og har i den sidste tid, holdt mere fri kun med Lasse.
Vi er bare så trætte af han er utilfreds og ked af det, hvad kan vi gøre bedre, håber du har nogle gode ideer, vi er helt åbne og modtagelige.
Med venlig hilsen
den afsporede familie