Brev:
Urolige nætter på grund af mme
13. august 2008
Alder:
3 mdr.
Urolige nætter på grund af mme
Hej Helen,
Tak for det uddybende svar sidst, - som fik os til at beslutte at lillemanden have behov for en supplerende flaske. Og idet jeg synes, at det var meget både at amme hver 2 time og derudover malke ud, købte vi en pakke NAN1 for nyfødte.
Lillemanden har i en uge fået en flaske af ca 120 ml. om eftermiddagen/aften - og han sluger det i sig - det virker nærmest som om han kunne spise mere. Tror du han ville spise det så lykkeligt, hvis han ikke var sulten?
Men men men, i den uge, hvor han har fået den supplerende flaske med mme, har han sovet utrolig uroligt om natten og har for første gang været vågen og grædende i lange perioder om natten (før har han kun lige vågnet for at blive ammet 2 gange pr. nat) - og derudover har han også om dagen været mere urolig samt virket som om det er svært at komme af med afføringen (han har afføring ca hver 3-4 dag). Kan han ikke tåle modermælkserstatningen, eller skal vi forsøge med et andet mærke, mindre og flere portioner end bare den ene på 120 ml eller skal vi helt droppe det (vi holder i alt fald en pause, indtil vi får dit svar, da nætterne på denne måde er uholdbare).
Tak for svar :o)
Kærlig hilsen Sofie