Brev:
Urolige nætter og ikke så god til skemaden...
14. august 2008
Alder:
5 mdr.
Urolige nætter og ikke så god til skemaden...
Hej igen,
Tak for dit tidligere svar vedr Oskar og hans debut med skemaden. Oskars dag ser sådan ud de sidste 3 uger (har fået grød 2 uger imorgen):
4,30 vågner og er meget urolig, pyller, vil ikke have sut og virker til at have ondt i maven, prutter. Ammes en lille tår.
7,30 vågner glad, ammes.
9,00 sover ude 2 timer
11,30 grød 5 tsk (kan ikke lide frugtmos), vand,ammes
14,00 sover 2 timer
16,00 ammes
18,00 kartofler og grøntsager 2-3 tsk, vand, ammes
20,45 ammes og sover (vil ikke sove i vugge mere, kun ved os)
23,30 vågner, urolig, ammes-meget lidt
1,30 vågner, urolig, ammes- meget lidt
og sådan er det ved at være lidt strengt synes jeg. Jeg synes han klatspiser. Kan det vore rigtigt han ikke skal have mere skemad til de 2 måltider? Oskar virker ikke så interesseret i amningen mere, vil kun amme ved et bryst - aldrig ved 2. Begynder at ligge og lege og snakke, eller blive pyller og kun vil have sutten.
Han er 5 mdr, 74 cm og vejer 7,7kg. Jeg tænker om han får nok at spise? Overvejer om man kan give ham en flaske med mme eller vælling om aftenen så han sover bedre? Og hvad er bedst, mængde osv?
Det går os meget på med at Oskar virker til at have maveproblemer. Han presser lidt ind i mellem, men ikke meget. Der går 4-8 dage mellem, og han græder og trækker benene op og rører ved maven med hænderne...Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham?
Oskar har sovet ved os til 3 mdr, derefter 1 måned i vugge med 5-7 timers søvn uden amning. Nu skriger han når vi ligger ham i vuggen og vi kun sove ved os...Vi vil gerne have ham over i hans vugge.
Oskars mor:-)