Brev:
Afvænning af hygge flaske og hidsig prop
14. august 2008
Alder:
15 mdr.
Afvænning af hygge flaske og hidsig prop
Hej Helen
Jeg har lige set på de forskellige svar angående afvænning af flaske til nat, men er stadigvæk i tvivl om, hvordan vi gør det uden mere skrig og skrål end der er i forvejen, da han er super overtræt. Og så er han hidsig.
Frederik er 15 mdr en dejlig MEGET aktiv dreng, som har kravlet siden 7 mdr og gået siden 10 mdr som er begyndt at blive en hidsig prop hvis han ikke får hans vilje, og vi syntes ellers at vi har taklet det ok, men inden for de sidste 3 uger er det kammet lidt over og det begynder faktisk fra vi henter ham i vuggestuen ca 15,30, der er intet deroppe. (og det er skrig og skrål til han puttes)
Han bliver hurtig pjevset, smider sig ned hvis der er noget han ikke må få eller ikke får i hans tempo, ja og skriger af hjertets fulde kraft, han er også begyndt at bide i ting, altså fx hvis han ikke kan få en skuffe op, så hyler han og ender med at bide i grebet og det gør han ved alt der driller ham, er det bare en fase og hvordan siger vi "ordentligt nej" det virker totalt unormalt.
Vi har nu i en uges tid, prøvet på at ignorere ham når han får hans "anfald" og det ender med at han stopper men nogle gange syntes jeg at han er så ulykkelig at jeg tager ham op men så bliver min mand "tosset" for så har han jo vundet igen. Skal han bare have lov til at græde bare vi holder øje med ham, og vi ved der ikke er sket ham noget?
Så til nat bliver han puttes kl ca 18-19 stykker for det meste 18, når han er badet, fået sit bronkitis medicin og børstet tænder (som forgår i skrig og hyl, dog ikke badet), men det er stadigvæk med en flaske rismælk - det har han fået siden 9 mdr da han ikke kunne tåle erstatningen og har snakket med special læge om at det var det han skulle have, men nu vil vi gerne stoppe, og burde have gjort det for 1 mdr siden men har ikke orket det da det hele er en kamp med ham fra han kommer hjem. Vi har prøvet med at trappe lidt ned og bagefter tilbyde vand men det går ikke.
Min mand er desuden begyndt at putte ham da han er totalt umulig at få til at sove hvis det er mig, så skriger han og vil op og det magter jeg ikke, men er det min mand putter han sig ned.
Hold da op en laang smørre kan du følge med?
Håber du kan hjælpe for jeg er ret ked af det og frederik er billigt til salg når dagen er ved at være omme! Og det lille monster er ellers så livsglad og kærlig men i hverdagene totalt umulig (alt normal i weekenderne)
Hilsen Anja