Brev:
Ondt i maven af en flaske mme dagligt
14. august 2008
Alder:
3 mdr.
Ondt i maven af en flaske mme dagligt
Kære Helen,
Jeg har igen brug for dine råd. Jeg synes du er ret genial, for dine svar er mere brugbare end nogen andre råd, jeg har fået-det gælder både egen sundhedsplejerske og egen læge! Du tager dig tid og gør dig umage med dine svar.
Hannah skal vænnes til flaske og mme, da jeg som du ved skal tilbage på arb. (faktisk starte på et nyt arb) 1. oktober. Samtidig skal jeg videreuddanne mig, så der bliver tale om dagligt fra 8-14+2 aftener, at jeg er væk (jeg underviser, så der bliver muligvis også en del forberedelse).
Du var enig med mig i, at hun allerede nu skal have en flaske om dagen, så hun vænnes til dette. Det får hun nu, og det har hun fået i 3 1/2 uge (siden jeg sidst skrev). Først fik hun NAN1, men pludselig begyndte hun at have afføring hveranden dag i stedet for dagligt, og det generede hende. Så prøvede vi Babymælk, men det var samme resultat (vi taler stadig om kun 1 flaske om dagen, som hun iøvrigt gerne tager, og hun drikker ca. 120-130 ml.) Så købte jeg grøn allomin, og det hjalp umiddelbart. Hun begyndte at prutte (med en meget grim lugt!) og så kom der afføring.
Men efter 3 gode dage, så havde hun igår pludselig KÆMPE afføring. Der var så meget, at jeg blev helt chokeret. Hun var nærmest smurt ind i det-op ad ryggen og ned ad benene. Senere samme dag 2 gange afføring igen. OG så var hun bare så ked af det og skreg og skreg. Jeg gav hende ingen flaske igår, kun bryst. Idag virker hun stadig ked af det og prutter meget. Åh, for pokker, hvad er nu det? Nu tør jeg dårligt give hende det grøn allomin heller. Jeg er indstillet på (tingenes tilstand taget i betragtning) at jeg gerne bliver ved med at amme suplerende, men da hun tilsyneladende reagerer på bare en flaske, så er dette vel omsonst?
Skal jeg prøve noget andet mme?? Og hvornår skal jeg øge antal flasker om dagen??
Mange hilsner,
MAJ