Brev:
Flasker på farten og aften uro
14. august 2008
Alder:
2 mdr.
Flasker på farten og aften uro
Hej Helen,
Denne gang går mit spørgsmål på det med flasker, spisning og udeliv :) og så de urolige aftner.
Mine tvillinger på 9 uger (født 6 uger for tidligt) får flaske. De spiser hver 3-4 time, ofte hver 3. om dagen. Jeg går som regel nogle timer om dagen med dem, og det irriterer mig lidt, at jeg skal holde øje med klokken og være hjemme inden de skal spise igen. Ikke at jeg altid behøver at give mad på gaden hehe, men jeg vil gerne have muligheden, lige nu kan jeg bare ikke helt se det for mig.
Så vidt jeg ved, så må jeg ikke varme mme hjemmefra og så holde det varmt i en termobeholder? Jeg skal varme vandet, holde det varmt, og så blande op når det skal spises?
Hvis jeg har færdige brikker med, så skal jeg finde et sted at få det varmet.
Jeg kan ikke helt se, hvad der er nemmest.
Har du nogle tips og tricks? Jeg kunne godt tænke mig at kunne give noget mad på en bænk et sted, helst ikke på cafe eller lignende.
Mit andet emne er uro om aftenen.
Vi har om dagen nogle forholdsvis nemme banditter, men om aftenen er det noget andet. Mindst en af dem har myrer i bleen hele aftenen, og vil helst ikke sove. Vi har en forholdsvis fast rytme efterhånden, som er den vores SP har anbefalet, det er stort set samme rytme som du selv anbefaler forældre med børn i den alder.
Vores ambition er at få dem i seng ml. 19 og 20, men det ender altid med at være ca. kl. 22 der bliver ro, og der har der været en vågen siden måske 17.30 og så sovet et kvarter hist og pist.
Mange andre vi snakker med kan genkende det, så måske de bare er sådan om aftenen, sådan nogle størrelser? Er de vågne for længe i træk, så bliver de toppet op med lidt flaske igen. Det virker mest som det er svært at finde ro. De bliver altid svøbt, de får sut hvis de vil have det, de bliver puttet på samme måde som om dagen, hvor det virker, alligevel tager det meget lang tid at falde i søvn. Som om de ikke er trætte nok? For trætte?
Nogle gode råd?
Og lige et tillægsspørgsmål...hvornår er sukkervand ikke længere beroligende, men giver i stedet energi? (bare for en god ordens skyld, så får de det altså sjældent, måske en gang om ugen)
Med venlig hilsen
Rikke