Svar: Putteritual - 3 mdr.
14. august 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Sylvester og Ida
Jeg synes det lyder som et fint putteritual I har. Det er helt naturligt at Sylvester har brug for amning og næsten falder i søvn ved det, med den alder han har. Når du så flytter ham, så vågner han lidt op, ser hvor han ligger og falder så trygt i søvn der ved brug af din berøring og hjælp at en sut.
Det tager normalt ½ time at overgive sig helt til søvnen og at han falder i søvn på 5-15 minutter lyder rigtig fint.
I takt med at han skal ud af sin lift og sove i sin seng, så skal du gøre det samme. Amme ham og derefter putte ham direkte i sengen, så han lige fornemmer hvor han er, misser lidt med øjnene med stadig er træt nok til at falde i søvn og så sover han der.
Det er fint at du putter ham efter hvad han viser behov for. Ingen kan sove hvis de ikke er trætte nok eller er blevet overtrætte, så det er fint at putte mellem 20.30-21.30 alt efter hvad han viser behov for. Det er i øvrigt meget normalt at børn i 3-4 måneders alderen har en vågenperiode om aftenen og tit går sent i seng. Det ændrer sig igen i takt med at de bliver ældre, begynder at kunne nøjes med 2 lure dagligt osv.
Lige nu er det vigtigste at han falder i søvn på en god måde og forbinder det at skulle sove med noget dejligt og rart:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske