Svar: Mor er den bedste i verden
24. marts 2004
Alder:
13 mdr.
Kære Jannie
Det er jo et holdningsspørgsmål, hvad man som forældre vil gøre i denne situation.
Din datter beder om tryghed og derfor er det vigtigt at hun ikke er alene, når hun er ked af det. det er derfor rigtig godt at din mand er hos hende, men det er også frustrerende både for din mand og din datter, hvis han ikke kan trøste hende fordi hun ved at du sidder inde i stuen.
Så det handler vel om at finde balancen imellem at du er er for hende og at far godt kan putte, men hvis hun er helt ulykkelig, så må mor gøre det.
Det er sandsynligvis en fase, men det skyldes, som du selv skriver også, at hun altid har været hjemme hos dig og derfor er det kun naturligt at det er dig hun kalder på. Børn skifter ofte imellem at have 'favorit' forældre, hvor det i den ene periode kuner mor der dur og i den anden er det kun far. Der er nogle ting, som mor skal og kun mor, og så er der andre ting, som far duer til. Sådan kan børn godt have det til de bliver temmelig store.
Fortsat held og lykke til jer alle tre.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske