Brev:
Hård mave - 10 mdr.
16. august 2008
Alder:
10 mdr.
Hård mave - 10 mdr.
Hej Helen
Lige et kort spørgsmål denne gang.
Anders og Daniel har det rigtig godt. De spiser og sover dejligt, og vi er ved at have fundet en rigtig god rytme, nu hvor far er tilbage på arbejde, og jeg er startet som privat dagplejemor.
Det eneste problem vi stadigvæk har, er deres maver. Især Daniel har det rigtig hårdt, og er stadigvæk på 15 ml lactulose om dagen. Men så fungerer maven også fint. Anders nøjes med 3 ml.
Er det noget vi kan regne med går over af sig selv med alderen? ... og i så fald hvorlænge "plejer" det at vare?
Jeg giver dem aldrig ris. De har smagt det og elsker boller i karry osv. men jeg tør ikke at give dem ris, af frygt for at det skal stoppe maven fuldstændig.
Jeg har også sat forbudt skilte på alt der har noget med banan at gøre. Selv blandet købemos hvor jeg kan se der er banan i.
Er det forkert af mig? Skal de have lov til at have det i små mængder, f.eks en gang om ugen eller hver 14 dag eller sådan noget?
Jeg kan se at du anbefaler, at når børn ved 1 års alderen skal begynde at vænne sig af med flasken, at man giver et glas mælk og en banan istedet for.
**HJÆLP!!!!** ... tænker jeg! Det kan deres maver slet ikke klare. Og desuden gider de slet ikke at drikke mælk af kop. De drikker fint vand, og jeg lader dem heller ikke slippe for mælken. Men der ryger ligeså meget ud som der kommer ind. Gad vide om det er fordi det er for koldt???
De er nu 10,5 mdr. korrigeret 10 mdr. - Har du et alternativ til hvad vi kan give dem istedet for bananen når vi når så langt?
Med venlig hilsen
Helene