Svar: Spisemønster
17. august 2008
Alder:
1 mdr.
Kære Lisbeth
Smilla spiser lige efter bogen og det du beskriver er rigtig fint og ikke noget du skal ændre på med den alder Smilla har:o)
De er sådan at du producerer mere af det mælkestimulerende hormon prolaktin om natten, derfor vil din mængde af mælk være meget stor først på dagen og mindre sidst på dagen. Det betyder samtidig at du godt kan fornemme at din datter for rigtig meget mælk i løbet af formiddagen, nogle gange sprøjter det direkte ud til hende og måske nogle gange med en sådan kraft at hun næsten ikke kan følge med.
Om aftenen er mælkevolumen mindre og det betyder at den mælk der er i brystet er langt mere koncentreret. Ved netop at die meget hyppigt og kortvarigt, så flydes din datter op med små mængder meget koncentreret mælk og på den måde bliver hun ekstra godt mæt til natten og formår derfor stadig at sove et lidt længere stræk.
Med den alder hun har, er hendes spisemønster altså rigtig fint og hun lyder rigtig god til at regulere sit behov:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske