Brev:
Mareridt? - 10 mdr.
17. august 2008
Alder:
10 mdr.
Mareridt? - 10 mdr.
Hej igen!
Ja, så her er vi igen. Tak for sidste svar, rytmen passer fint ind til hvad vi tidligere har gjort så den følger vi fortsat. Fra i morgen vil vi ”konsekvent” putte ved ”se til” metoden, som du anbefaler.
I sidste brev fik jeg ikke spurgt til hans natlig uro. Han har nu i 2 måneder ikke fået bryst om natten. Den sidste uge er han vågnet dagligt, brat og grædende. Vel at mærke på ca samme tidspunkt om aftenen mellem 21.30 og 23.30. Han er helt utrøstelig og vi synes vi har prøvet meget efterhånden uden held: tager ham op og vugger ham, hvilket gør han græder mere og laver flitsbue, når vi så lægger ham ned igen bliver han endnu mere ulykkelig.
Vi har prøvet at sidde med ham og synge lidt + vugge, det beroligede ham 1 aften hvor han faldte i søvn, men vågnede igen efter 5 minutter og var ked af det. Vi har prøvet at skifte ble for at der sker noget andet, sidde ved ham m,m, uden held.
Det virker som om han stadig sover; er halv vågen. Derfor har vi også prøvet at lade ham ligge lidt og græde uden at tage ham op, for at se om han selv finder ud af det, men det gør han ikke. Godt nok ikke i lang tid, men nok til vi synes han græder for han vil ha os.
Eneste der hjælper er at blive ammet enten i stolen, men allerbedst liggende i sengen, hvor han som oftest for lov til at ligge.
Kan det være mareridt? Han trives jo ellers og er glad om dagen og kan ellers lide sin seng...
Hvad tænker du det kan handle om? Er det en fase han skal over? Og hvordan griber vi det an, så vi igen kan få lidt ro om natten?
Venlig hilsen
Mor og Far