Brev:
Ugenlig fridag, bordskik m.v.
18. august 2008
Alder:
2 år, 9 mdr.
Ugenlig fridag, bordskik m.v.
Hej Helen
Mit første spørgsmål angår en ugentlig fridag i vuggestue/børnehave. Har du nogen fornemmelse for, om det vil være forstyrrende for et barn f.eks at holde fri tirsdag (onsdag er ikke muligt)? Eller vil det altid være bedre at holde en forlænget weekend? Selvfølgelig er det nok meget individuelt, men så alligevel....
Mit andet spørgsmål angår bordskik. Hvornår kan man forvente, at vores børn begynder at sidde stille på deres stol....og hvor længe? Vi har en stor uro herhjemme;o) Hun kan ikke sidde længe særlig længe af gangen, og det hjælper da slet ikke på det, at hun ikke spiser noget! Hun kan godt sidde roligt det første kvarter, hvorefter hun begynder at stå op - sidde ned - stå op, lege med maden osv. Er det så ok at hun siger tak for mad, og må gå ned på sit værelse og lege eller sidder med en bog i sofaen???? Jeg ved godt, at vi selvfølgelig skaber rammerne, men vi er ikke helt enige;o) Så det jeg egentlig ville vide er, hvor store forventninger man kan have til en på næsten 33 mdr?
Varme hilsner Lise