Brev:
Doven til at sutte?
24. marts 2004
Alder:
1 mdr.
Doven til at sutte?
Mange tusind tak for en god brevkasse - som virkelig har opmuntret mig her midt i min intense "amme-mælkeøgningsperiode".
Jeg er dog blevet lidt forvirret over hyppigheden kontra længden af sutte-perioderne. Jeg har noteret mig, at man øger sin produktion ved at amme ofte - men hvor længe?
Min datter (Emma på 6½ uge) har svært ved at "holde gejsten oppe". Ikke at hun ikke sutter, men hun holder op med at synke inden ret længe, så jeg antager, at hun hyggesutter, for hvis jeg lægger hende, så vågner hun inden ret længe. Skal man virkelig amme indtil de selv slipper brystet?
Fordi jeg som sagt er ved at øge min produktion kan jeg amme non-stop, ofte om eftermiddagen. Om formiddagen er hun mere tilbøjelig til at ville sove - men her vil jeg gerne "malke igennem", fordi jeg er udhvilet.
Er MEGET indstillet på at amme og at få dette samspil med min datter til at køre og følger det råd du gav Pia om, hvordan man lægger til (skifte stilling, tømme et bryst, give toppen af det andet, ialt ca. ½ time, hvis man ikke skifter indimellem).
Venlig hilsen
Hanne