Brev:
Ammestop, dække mælkeindtaget?
19. august 2008
Alder:
10 mdr.
Ammestop, dække mælkeindtaget?
Hej Helen!
Sofus er 10½ måned, og har åbenbart besluttet sig for at han ikke vil ammes mere..
Vores dagsplan er som følger:
kl.5 kommer over i vores seng (hvor jeg ammer - hvis han vil ta brystet!) og vi sover videre
kl.6-6.30 står op
kl.7 havregrød og mælk
kl.9 bolle med ost og smør og frugt + vand
kl.10 sover (ca. 1-1½ t)
kl.11.30-12 frokost, grovbrød med pålæg + broccoli, gulerødder og kartofler (koldt) + vand
kl.14-14.30 sover (½-1t)
kl.15.30 grovbrød med smør, yoghurt og frugt + vand
kl.17.30 aftensmad (det vi får suppleret med kartofler + grøntsagsmos) og frugt/mos til dessert
kl.19.30 puttes med mme-flaske (spiser højst 150ml ofte mindre).
De sidste par dage har han nægtet at tage mit bryst om morgenen, men får han så ikke for lidt mælk?
Skal jeg gi ham en flaske om morgenen også? Umiddelbart synes jeg ikke om ideen (så skal jeg stå op!!) for han skal vel vænnes fra den om 1-1½ måned alligevel...
Det har fungeret i et par måneder at han har fået flaske om aftenen og bryst om morgenen. Jeg startede med at gi ham flaske om aftenen, da han sov meget elendigt og jeg havde en fornemmelse af at mit mælk ikke var så nærigtsrigt mere - og siden har han sovet super godt om natten indtil ca. kl 5.
Skal jeg prøve at gi ham mme i glas til morgengrøden? - jeg tror ikke han vil drikke så meget - max 50ml. Men det er måske et forsøg værd?
Med venlig hilsen
Rikke