Brev:
Sparing ti putteritual - 11 mdr.
19. august 2008
Alder:
11 mdr.
Sparing ti putteritual - 11 mdr.
Hej Helen,
Så er vi her igen med et nyt spørgsmål, hvor vi kan bruge lidt sparing :)
Nu drejer det sig om Katrines putteritual. Hun bliver lagt i seng efter en flaske mme kl. 20 hver aften. På det her tidspunkt er hun meget træt og sover til kl. 6-7 næste morgen.
Vi har altid siddet ved hende til hun er faldet i søvn, hvilket sker i løbet af 5-15 min. Hvis hun har været urolig eller har grædt, har vi blot holdt en hånd på hende til hun er faldet til ro. De gange hvor hun har taget en tur og været meget ulykkelig har vi taget hende op og siddet med hende i soveværelset til hun er faldet til ro og i søvn. Det skal siges at i samme sekund hun bliver taget op, falder hun helt til ro.
Jo mere bevidst hun bliver, jo sværere er det blevet at lægge hende. Nu kravler hun jo og er begyndt at sætte sig op i sengen, når hun bliver lagt. Vi er begyndt at læse en historie for hende, men ender med at lægge hende ned en del gange og siger at hun skal lægge sig ned og sove nu - både under og efter historien. Det ender med at hun bliver ked af det, men accepterer til sidst og lægger sig til at sove.
Vi har prøvet at ignorere hende, når hun satte sig op, men så rejser hun sig op og står og kaster alt ud af sengen og råber for at få vores opmærksomhed. Det kunne være dejligt, hvis vi kunne undgå at hun blev ked af det, så betyder det ikke noget, hvis det tager lidt tid.
Vi er aldrig gået fra hende, før hun sov - men måske er det på tide, at hun lærer at falde i søvn uden at vi er der.
Vi har pt. ikke hjerte til at gå fra hende, når vi lægger hende, men måske skal man gøre det gradvist?? Altså flytte sig længere og længere væk fra sengen? Eller gå og komme tilbage?
Har du en ide, for vi er lidt kørt fast i det samme.
Tak for alle dine gode svar.
Birgitte