Brev:
Sko, mad, søvn og andet
19. august 2008
Alder:
7 mdr.
Sko, mad, søvn og andet
Hej igen.
Så har vi igen et par spørgsmål omkring vores datter, der nu er 7 måneder.
Hun har kravlet siden hun var lige præcis 6 måneder og begynder nu i stor stil at rejse sig op af alting: sofaen, højstol, os og vinduer. En fra mødregruppen siger, at når børn kravler, skal de have sko på. Er det korrekt ?
Hun sover nu 2 lure af ca. halvanden time og som oftest fra 19.30 - ca. 6.00 om morgenen. Er det et passende for hendes alder? det er først her i sommer hun er begyndt at sove så længe af gangen. Førhen var det max 3 kvarter, så det bliver nydt i fulde drag nu.
Hun får dagligt 4 flasker med 200 ml. grøn allomin, og hun tømmer dem næsten hver gang. Drikker fint vand af kop til måltiderne.
Vi er lidt gået i stå med aftensmaden. Det er ligesom hun ikke gider spise det mere. Hun får kartoffelmos med broccoli, blomkål og gulerødder samt forskelligt kød. Men måske keder det hende nu? Må hun få al slags mad nu? Altså må hun få lasagne, spaghetti bolognese og så videre. Det vi spørger om, er om hun må få vores aftensmad bare most eller blendet?
Hvordan vænner vi hende til at maden ikke er helt most. Det varer jo ikke så længe før hun skal have rugbrød, og på et tidspunkt behøver vi vel heller ikke lave kartoffel og grøntsager til mos?
Sidste spørgsmål er, hvornår børn må sidde i det sæde der er i en indkøbsvogn. Det er efterhånden ret besværligt at handle med hende, når hun enten skal sidde i autostolen i vognen eller med i bæreselen. Det er hun ved at være for tung til nu.
hun sidder helt selv, og kommer selv fra liggende til siddende og omvendt. burde hun så ikke kunne sidde i vognen nu?
Glæder mig til dit svar.
venlig hilsen
Malene