Brev:
Vil ikke afleveres i vuggestuen
20. august 2008
Alder:
2 år, 8 mdr.
Vil ikke afleveres i vuggestuen
Hej Helen
Min søn på 2½ år er efter 5 måneder nu kommet tilbage i den slovakiske vuggestue hvor han har gået siden han var et år. Han startede for 2 uger siden blidt op og der var ingen problemer de første dage. Det så ud som om alt var nyt og spændende, men så efter en uge skriger han hjerteskærende og vil ikke slippe mig.
Det starter først når han står i selve legesuen. Han vil gerne derud om morgenen og nyder at vise vejen. Han vil også gerne ind og siger at mor skal arbejde og han skal lege, men det går så helt galt når jeg skal til at gå. Jeg har prøvet både det lange og det korte farvel og det er lige slemt. Personalet siger at han kun er ked af det i afleveringssituationen og der resten af dagen ikke er noget og han nævner ikke engang sin mor. Han leger fint med de andre børn.
Nu har han jo lært at snakke dansk og jeg tænker det måske er frustrerende for ham med kommunikationen. Når jeg henter ham er han glad, men han har da tid til at vise mig hvad han har leget med i løbet af dagen. Hvad skal jeg dog gøre - det gør så ondt at se ham så ked af det.
Han kan ikke sætte ord på hvad der er galt så jeg ved ikke mine levende råd.
Hilsen Dorthe