Brev:
Vil sove i vores seng - 22 mdr.
20. august 2008
Alder:
22 mdr.
Vil sove i vores seng - 22 mdr.
Hej Helen,
Vårse sønn har alltid vært nem og putte og han har sovet igjennom siden han var 7mnd.. Vi putter han rundt kl 2000, vi kikker i en bog og jeg synger en sang og så siger vi god natt og går ut. Så har han ligget litt og snakket med sig selv og falt i søvn etter kort tid og sovet til kl ca 0700 neste morgen.
Den siste uke vil han slett ikke putte og vi skal bruke noe lengre tid, ca.20 min., på og putte noe som er okay fordi vi ved vi har vært heldige fram til nu da puttning kun har tatt 5 min., men jeg ved ikke om mitt neste spørsmål henger sammen med dette.
Han har de siste 5-6 netter våknet rundt midnatt og grætt og vært helt ulykkelig. Jeg har prøvd å trøste ham og synge for han og æe han, men han vil slettt ikke legge sig ned og sove videre. Han peger imod våres værelse og siger "den" og når han kommer inn i våres seng legger han seg pent neg og sover med det samme.
Det er jo rikt og søtt og vi nyter og ha ham liggenede inne hos oss, sålenge han ligger rolig noe han kun gjør den første halve time. Derefter mosler han rundt og holder hele familien våken og de fleste morgener våkner han kl 0600 og da står vi opp.
Gjør han dette fordi han søker trygghed? Skal vi bli ved med å ta han ind i våres seng?
Vi har også nettopp tatt træmmen av han seng så han selv kan gå ind og ut av sin seng. Det ble vi nødt til da han kravlet selv ut av sengen i protest når vi skulle putte han den annen aften. Det er en STokke seng og nu er det slet ingen træmmme foran, så igår aften fant jeg han sovende på gulvet lige nedenfor sin seng og senere når han våknet og ville ind til oss sat han på gulvet. Er dette med på å gjøre han usikker eller skal han bare finne ut av den "nye" seng?
Det er meget mærkelig at der slet ikke er noen træmme foran på sengen fordi åpningen er ret stor og når han ligger så urolig faller han nemt ut. Vi har selvfølgelig lagt et tæppe foran hans seng så han ikke slår sig, men det er da en svakhet hos sengen som ellers får nå mye ros.
Det blev mange ting, men jeg gleder mig til å høre fra dig.
Med venlig hilsen
Marianne