Brev:
Gåstol til lidt urolig pige
24. marts 2004
Alder:
7 mdr.
Gåstol til lidt urolig pige
Hej Helen,
Et lidt andet spørgsmål fra mig denne gang - det plejer jo ellers at handle om mad ;-)
Helen, du ved jo, at jeg har en lidt urolig datter, som er lige lidt over 7 måneder nu. Hun er ikke meget for at ligge på legetæppe i mere end 10 minutter, så brokker hun sig bare. Ej heller i højstol/skråstol gider hun sidde mere end 10 minutter. Til trods for underholdning og legetøj. Jeg prøver jo at lægge hende på maven for at komme igang med at kravle. Hun er stærk og min SP siger, at det er kun er et spørgsmål om teknik.
Nå, men til sagen. Som sagt hun er er urolig og der skal ske noget KONSTANT ellers brokker hun sig, så hun bliver helt blå i hovedet og det ender hver gang i hyl, hvis jeg ikke gør noget. Spørg lige om der er tale om temperament eller hvad ;-)
Vi købte for en måneds tid siden en gåstol. Sådan en med legetøjspanel og masser af hjul. Den er bare et sandt HIT. Hun farer rundt nu og snakker og hviner, det er bare sjovt. Det eneste sted hun ikke brokker sig sammen med at sidde i barnevognen og gå tur.
Men i går kom vi til at snakke om hvad vi godt ved. At gåstolen først er fra 9 måneder's alderen. Vi fik lidt dårlig samvittighed, for vi bruger den faktisk meget, idet det er det eneste sted, hvor hun er tilfreds et stykke tid.
Derfor: Hvor meget er det OK, at vi bruger den? Det er jo bestemt et holdningsspørgsmål og vi føler selv, at hun er stærk nok til den. Hun bliver aldrig ked i den, tværtimod og det ser ganske godt ud i forhold til hendes ryg. Hun er rank og hun er lige på nippet til at sidde selv. Igen er det teknikken, som halter, for styrken er der.
Men hvad er din mening?
Mange hilsner fra
Lisbeth