Brev:
Yoghurt - 8 mdr.
20. august 2008
Alder:
8 mdr.
Yoghurt - 8 mdr.
Kære Helen
Jeg er bekymret for, om min søn får nok mælk. Han er 8 måneder (født 5 uger for tidligt, havde termin 26. januar). Jeg ammer ham 4-5 gange i døgnet (tidlig morgen, sen eftermiddag, kl 19, kl. 23 og midt om natten), men jeg er i tvivl om, hvor meget mælk, han egentlig får ud af det.
Jeg vejede ham i dag på en elektronisk vægt hos lægen før og efter en amning, hvor jeg følte, han spiste godt til. Han havde spist præcis 100 g. Det tror jeg langt fra han gør på andre tider af dagen, hvor han spiser i kortere tid, og mine bryster føles mindre fyldte.
Vi laver 2xgrød af mme (jeg laver den på ren mme - 1 dl. per måltid) men han spiser sjældent helt op.
Må jeg give ham lidt sødmælksyoghurt som mellemmåltid, så han får lidt ekstra mælk? Vi prøvede en portion for første gang i dag, og den var et stort hit, men jeg er i tvivl om, om han må få det i den alder, han har nu?
Han tager ikke flaske og er meget lidt interesseret i at drikke mme af tudkop. Dermed har jeg svært ved at hælde mere mme i ham, udover det, jeg putter i grøden.
Mange hilsner
Marie