Brev:
Nattesøvn og dagplejestart
25. marts 2004
Alder:
12 mdr.
Nattesøvn og dagplejestart
Hej
Tusind tak for en virkelig god brevkasse, jeg har før fået hjælp af dig og prøver nu igen.
Min datter Dicte (1 år om 14 dage) er startet i dagpleje for en uge siden, og det går sådan nogenlunde, hun græder som regel en halv times tid efter at jeg er gået, men hygger sig ellers resten af tiden, heldigvis kan hun rigtig godt lide dagplejeren, så derfor føler jeg mig tryg nok ved at aflevere hende, selvom det da er hårdt fordi hun er ked af det.
Vi er stadig igang med indkøringen, så derfor bliver hun stadig hentet omkring middag, og sover så middagslur herhjemme. Problemet er om aftenen når hun skal sove, så græder hun rigtig meget og kaster sig rundt i sengen, hun falder faktisk først til ro når jeg er hos hende. Normalt plejer hun ikke at have problemer med at falde i søvn alene. Jeg går ud fra, at det er en reaktion på at være startet i dagpleje, men hvordan takler vi bedst situationen? Er det iorden i en periode at sidde hos hende indtil hun falder i søvn, eller risikerer vi at starte en dårlig vane?
Med venlig hilsen
Sanne