Brev:
Vågner igen om natten
24. august 2008
Alder:
10 mdr.
Vågner igen om natten
Hej Helen.
Aliah har lige rundet 10 måneder og var ellers holdt op med at stå op om natten. Men nu er hun startet i vuggestue og er efterfølgende begyndt, at vågne om natten igen. Det er fint nok hvis hun bare spiser og går i seng igen, men her på det seneste har hun været vågen helt op til 11 (!) gange på en nat og da jeg er startet arbejde, er jeg ved at være kørt flad!
Hun spiser MEGET mad i løbet af dagen, siger de i vuggeren og hun spiser også meget når hun kommer hjem; både noget lidt tungt om eftermiddagen og et solidt aftensmåltid og amning lige inden sengetid. Vi sørger for, at hun får sødmælk til sin morgenmad og til sin aftensmad, for hun får vand til frokost i vuggestuen.
Jeg har set nogle af dine svar herinde; at det er almindeligt, at de søger lidt mere nærkontakt og tryghed når de er startet dels med kravleriet og dels i vuggestue, men er det hér ikke lidt voldsomt, eller er jeg bare utålmodig??
I øvrigt har hun fået tænder i overmunden, og der er stadig flere på vej kan jeg se, og som jeg har skrevet før, har hun tendens til at bide mig. Så jeg går lidt og overvejer at stoppe med at amme, men er samtidig super ked af, hvis jeg ikke kan blive ved til hun rammer 1 år, som det jo anbefales:(
Hvad siger du? Er det en løsningsmulighed at stoppe med, at amme eller skyder jeg mig selv i foden?
Og HVIS jeg stopper med amning, skal hun så ha´mme eller bare sødmælk?
Åh, nu har hun ellers bare været så NEM, det lille kræ:)
På forhånd tak for hjælpen!
Sine