Svar: Antihistaminer og amning
25. marts 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Allergiker
Det er jo sådan at den medicin man som mor indtager, vil blive udskilt i modermælken i større eller mindre grad. Der findes så mange forskellige antihistaminer på markedet, som alle har forskellig virkning og forskellig udskillelse og da jeg ikke er læge, har jeg ikke overblikket over disse.
Jeg er dog helt sikker på at der findes et præparat som du kan bruge. Jeg vil derfor foreslå dig at du kontakter lægen, så du ikke begynder på noget der kan skade din datter.
Hvis du selv har nogle præparater i tankerne kan du søge på lægemiddelkataloget online, og se hvad de skriver om amning. Det finder du ved at gå ind på www.lmk.dk og søge under præparater.
Håber du finder en løsning.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske