Brev:
Kontaktsøgende og dagpleje
25. august 2008
Alder:
9 mdr.
Kontaktsøgende og dagpleje
Hej Helen.
Så er jeg endelig blevet meldt ind efter at have læst mange spørgsmål og dine gode svar.
Jeg har en søn på 9 mdr., som hedder William. Han er en glad og aktiv dreng med mod på livet. Men indenfor den seneste tid er han blevet meget kontaktsøgende, og vil ikke ligge/lege selv. Han vil have at vi sidder ved siden af ham, eller endnu bedre, bærer på ham hele tiden. Hvis vi går fra ham så skriger han.
Han har ellers ikke været sådan før, men der skete noget da vi skulle flytte fra vores gamle lejlighed og ind i vores nye for lidt over en måned siden. Vi ved godt at der er sket meget på det sidste, men vi har prøvet at give ham så meget opmærksomhed som overhovedet muligt, mens at flytningen har stået på. Oveni i det hele er han også lige startet i dagpleje. Det går ikke helt så godt, fordi han jo vil sidde hos dagplejemoderen hele tiden, og det kan han jo ikke, da hun har tre andre børn hun også skal tage sig af. Derfor giver det noget skrigeri.
Jeg har utrolig dårlig samvittighed overfor William ved at aflevere ham, når jeg ved at han skriger en del. Jeg vil høre om du har nogle råd til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet med at han skal sidde på armen hele tiden. Jeg har prøvet at sige "nej, du kan ikke komme op nu, men du kan lege med det her legetøj i stedet for", men han følger efter mig bare jeg går to meter fra ham.
Jeg tager ham ikke op selvom han skriger, men bliver ved med at snakke med ham, men efter 10 min. skrigeri, føler jeg at jeg bliver nødt til at tage ham op. Jeg tænker også om det er en fase han skal igennem, nu hvor han er blevet mere bevidst. Hvad tror du?
Han er også ved at få tænder, og det har været træls for ham at få dem i overmunden, og jeg kan se at der er flere på vej. Kan det have noget at sige?
Jeg håber du kan hjælpe mig, for det er ikke rart at aflevere sin søn i dagpleje, og vide at han skriger så snart han skal sidde selv.
Venlig hilsen KJ