Svar: Jerntilskud, laver brækfornemmelser
25. august 2008
Alder:
6 mdr.
Kære Helle
Din datter skal have jerntilskud dagligt, hvis hun ikke får mindst 400ml mme dagligt. Da du ammer og kun bruger mme i madlavning og ikke giver flaske, så skal din datter have dagligt jerntilskud og hun skal have den ordinerede fulde dosis. Mme i maden tæller ikke med og dækker ikke hendes jernbehov. Du bør derfor give hende 8 dråber dagligt.
Der findes forskellige typer af jerntilskud på markedet. Du kan give hende dråber - her findes der smagsneutrale dråber som ikke smager af jern. Du kan også købe f.eks. Babyfer, som er et smagsneutralt pulver der drysses på lidt frugtmos. Frugten hjælper på optagelsen af jernet og det kan hjælpe på de brækfornemmelser din datter har.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske