Brev:
Står op og leger på sit eget værelse - når han skal sove
25. august 2008
Alder:
2 år
Står op og leger på sit eget værelse - når han skal sove
Hej
Vores dejlige søn på to år har haft utrolig svært ved at falde i søvn på sit eget værelse efter at han er begyndt at kunne komme ud af sengen om aftenen når han er puttet.
Inden han kunne det sov han næsten med det samme han blev lagt.
Vi har et forholdsvis kort putteritual, som går ud på at vi børste tænder, skifter tøj, går ind i sengen og finder bamse og to bøger. Først læser mor og så læser far (da det hele tiden har været nemmere for far at putte end for mor).
Men nu kan vi høre at han er begyndt at stå op og lege på sit værelse - og det kan han godt gøre i en time inden han går op i sin seng og sover. Vi er lidt uenige derhjemme om, hvordan vi skal gribe det an.
Jeg synes ikke vores søn er gammel nok til at bestemme selv, hvornår han vil sove (for han sover ikke længere om morgen, og er dermed træt om dagen). Min mand siger vi ikke kan bestemme at han skal gå op i sin seng - og blive der. Jeg tror nu det bunder i, at han ved hvor stort arbejde det bliver at få ham til at blive i sin seng.
Tror du vi skal sløjfe middagsluren? Han er netop begyndt i vuggestuen, men sidste uge kunne vi ikke mærke nogen forskel, og han var ikke mere eller mindre træt om aftenen.
Han bliver normalt lagt i seng kl. 8.
Med venlig hilsen
Christina