Brev:
Kost, hvad kan han tåle?
25. august 2008
Alder:
6 mdr.
Kost, hvad kan han tåle?
Hej Helen
Vi har tidligere brugt din ekspertise og har lige nogle spørgsmål til hvad vores knap 7 måneder gamle dreng kan tåle.
Han har fået grød og mos de sidste 2 måneder, og det går rigtig godt - bortset fra lidt hård mave..
Der står i det hæfte vi har fået af sundhedsplejersken at han gerne må få A38 og yoghurt, men ikke ymer og ylette, men må han få tykmælk?
Hvordan med peberfrugter og tomater, kan han tåle det i maven og skal de være kogt eller må han få dem rå?
Hvornår må han få ris & pasta, der står 8 måneder i mit hæfte, men man kan købe færdiglavet glas med spaghetti som må gives fra 6 måneder ?
Er i det hele taget lidt i tvivl om hvor meget han må få af vores mad - krydderier, kød osv. Hvis vi har fået frikadeller med løg, kan han så også bare få det eller skal vi lave nogle til ham uden krydderier ?
Hvor meget skemad må han få, da han spiser 1½ - 2 dl af gangen og så ikke gider spise ret meget hos mig i løbet af dagen, men mælken skal vel stadigvæk udgøre den største del af det han indtager ? (han spiser også hos mig 1-2 gange om natten)
Vores rytme er nogenlunde som nedenstående:
06: ammes
08: havregrød med sveskemos
9.30 ammes (spiser meget lidt)
10-12.30: formiddagslur
13: grød med frugtmos
15: ammes (spiser meget lidt)
15-17: eftermiddagslur
18: mos m/ grøntsager, kød og kartoffel
20: flaske med grøn allomin
01: ammes
Hilsen Mie