Svar: Løfter sit hoved
25. august 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Mads og Charlotte
Tak for jeres pæne ord om min side:o) Dejligt at høre at det går godt og at jeres datter nu har øget sit indtag af flaske betydeligt. 750ml lyder rigtig fint i indtag.
Jeres datter øver sig rigtig meget motorisk både når hun ligger på maven og på ryggen. Når hun løfter hovedet fra gulvet i rygliggende stilling, så er det sandsynligt fordi hun et eller andet sted prøver at komme op eller forsøger at følge med i hvad der sker foran hende ...
I må meget gerne hjælpe hende med at komme lidt op ved at holde hende i hænderne og lade hende selv trække sig op til siddende stilling og så ned igen. Netop det at skulle holde sit hoved selv hele vejen op til midtstilling og holde styrken i armene er en rigtig god øvelse for hendes alder.
Når hun bliver 6 måneder vil hun sandsynligvis være stærk nok i ryggen til at kunne sidde kortvarigt i høj stol. Det vil hun sikkert elske, så kan hun sidde med ved bordet når I spiser ... Det lyder som om at hun er rigtig fint med motorisk, dejligt! :o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske