Brev:
Skævt kranie - 6 mdr.
29. marts 2004
Alder:
6 mdr.
Skævt kranie - 6 mdr.
Jeg har en søn på 6 månder med et skævt baghoved. Allerede da han var to måneder kunne vi konstatere, at han kun ville ligge med hovedet til den ene side.
Siden han var 2½ måned har vi forsøgt at få ham til at sove på siden (han vender sig selv om på ryggen) og for cirka en måned siden afsluttede vi en kiropraktorbehandling.
Han ligger nu meget på maven (det har han ikke ville så længe ad gangen før) og han kigger nu også til begge sider uden problemer.
Mit problem er at jeg synes ikke rigtig at kraniet har rettet sig, og det er mit indtryk at det snart er for sent. Jeg har læst at børnelægen Vibeke Manniche skulle have anbefalet at man køber en tyk hovedpude - er det noget du kan anbefale? Og har du måske andre forslag til hvad jeg skal gøre.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Kis
PS! Han sidder IKKE meget i skråstol, autostol eller ligende