Brev:
Får han mælk nok - 7 mdr.
26. august 2008
Alder:
7 mdr.
Får han mælk nok - 7 mdr.
Hej Helen.
Jeg er begyndt at blive i tvivl om min dreng på 6 mdr. 3 uger får sit mælkebehov dækket. Han trives rigtig godt vejer lidt over 9 kg og er 74 cm.
Nu får han tre måltider og er så småt begyndt at give det fjerde. Han ammes ikke mere om dagen. Det gik faktisk helt af sig selv, da han selv afviste det. Så han ammes inden han puttes kl. ca 19.30 og igen sen aften mellem kl.23 og 24. Så ammes han igen ca. kl.6 og ca. igen kl.7.
I løbet af dagen tilbyder jeg ham mme, enten i kop, af flaske, varmt eller koldt, men han nægter simpelthen at drikke det. (han får vand til sin mad). Om morgenen laver jeg havregrød på mme, men det er ikke mere end 1 til 2 dl jeg bruger. Så hvad skal jeg gøre? Får han mælk nok hos mig, er virkelig bange for at han ikke får mælk nok.
Lige et ekstra spørgsmål. Hvornår må man begynde at give små rugbrødsstykker (bondebrød) med fx leverpostej?? Skal man vente til der er tænder, Magnus har endeu ikke fået nogen.
Mange hilsner Milal