Brev:
Selvværd og jalousi
27. august 2008
Alder:
5 år
Selvværd og jalousi
Kære Helen.
Tak for dit gode svar, vi har alle fået det meget bedre på de sidste 14 dage, meget mere ro og vores glade dreng tilbage.
Vi prøver, at styrke selvværdet alt hvad vi kan, men kunne godt bruge nogle flere eksempler, på hvad der er selvværd og hvad der er selvtillid?
Og hvad vi evt. kan gøre ved hans jalousi til sin mindre søster? Han kan finde på, at gale op, hvis hun f.eks. græder eller der er noget med hende, så man retter opmærksomheden på ham, det har jo før været negativ kontakt, som nu er blevet til, Lasse er du ikke sød, at lade være med at råbe op, når Vilma er ked af det.
Vi mangler lidt eksempler på hvad vi kan gøre for ham, han har fået trampolin i haven, som kun er hans, ny cykel som vi øver på uden lillesøster, han får lov, at være længere oppe om fredagen kun sammen med os. Og som tidligere skrevet, hentes han også jævnligt uden sin søster, eller holder fri alene med os. Føler bare nogle gange man bliver så splittet….
Vi håber på lidt god vind fra dig;O)
De kærligste hilsner
Familien på Øen